11 d’octubre del 2008

Click

Segurament al veure aquesta foto us pregunteu allò de "què coi és això?", jo també ho vaig fer quan vaig veure aquesta imatge per primer cop, doncs bé és el primer ratolí, sí, sí, era de fusta.

Recordo la primera vegada que (mama no miris) la meva mare es va posar davant d'un ordinador: va posar el ratolí a la pantalla perquè no creia que des de la taula el petit animalet sabés on ella volia clicar. No dic això per riure (una mica, sempre acabo rient recordant allò) sinó perquè és un objecte que sempre he trobat molt curiós i saber que n'hi va haver un de fusta em va especial gràcia.

Doncs bé, els inventors d'aquest petit aparell van ser D. Englebart i W. english al 1964 a Standford Institute Research. El ratolí estava fet de fusta i amb dues rodes de metall, un gran pas per acostar els usuaris als ordinadors, a hores d'ara no ens imaginem un pc sense ratolí. 

Englebart va demanar la patent al 67 però fins al 70 no li van donar. Com a curiositat dir que a aquest primer invent se li va donar també el nom de "bug" però va acabar sent "mouse" pel cable que li sortia per sota que recordava la cua del ratolí. Més tard, W. English va perfeccionar-lo juntament amb Xerox, per això molts creuen que el primer ratolí va ser creat per aquesta marca.

1 comentari:

Mad byte writer ha dit...

Jo sempre havia cregut que l'havien inventat "a can Xerox"...