30 d’octubre del 2008

Bebe más que papá noel

Publicitàriament parlant, internet s'està convertint en el mitjà del futur, em refereixo a que hi ha moltíssimes avantatges, preus més reduïts, major segmentació, és més fàcil de mesurar-ne l'eficàcia, etc. Però com tot, té els seus peròs i els seus contres.

Vull parlar-vos dels banners interactius, aquells que es basen en petits jocs que si guanyes entres a la pàgina oficial de la marca que s'anuncia. Molts d'aquests banners amb jocs són de companyies que es dediquen a oferir tons de mòbil, fons de pantalla i coses així, si fas bé el joc et pots descarregar un to de mòbil; però jo em pregunto si realment són eficaços.

Aquests banners solen ser atractius, amb molts colors i amb moviment de manera que capten molt més l'atenció de l'usuari, pel que jo he vist n'hi ha que has de matar 15 mosquits en menys d'un temps determinat, caçar ànecs, guanyar una cursa, fer que el teu pare noel begui alcohol més ràpid que el de la màquina, inclús n'he vist que has de fer botar els pits d'una noia més ràpid que la noia de la màquina. Són bastant atractius i superen en eficàcia, jo crec, als banners fixos que la nostra mirada ha après a ignorar. Però tothom que veig fent aquests minijocs publicitaris (i jo m'hi incloc) no accedeix a la pàgina oficial de la marca i menys encara compra o descarrega els seus productes. La majoria de nosaltres fem el joc, guanyem i llavors ens diu allò de "felicitats, has guanyat, clica aquí per descarregar-te un joc pel mòbil" però ja no cliquem.

Per tant, si aquests banners interactius ens atrauen l'atenció, ens detecten com a targets i ens donen la possibilitat d'accedir directament a la pàgina oficial, en què fallen? Tal com ho pinten sembla que hagi de ser la panacea de la publicitat, però molts no piquem.

Suposo que l'eficàcia està en que molts sí que piquen i suposo també que encara que molts ens quedem amb els jocs sabem el nom de la marca que posa els banners, surten en el nostre set of mind.

2 comentaris:

Berta ha dit...

jo no he vist aquests jocs, po el dels pits em sembla bastant divertit jejeje

neus p. ha dit...

Ha arribat un punt en que ja odio aquests jocs. Si que que et criden l'atenció però a la llarga acabes ignorant-los de la mateixa manera que has fet amb els banners estàtics.
Jo crec que més que res és la gràcia de fer el joc però realment no t'interessa el que venen, o no t'ho saben vendre. No sé el teu cas, però la veritat és que a mi mai se m'ha quedat la marca del producte d'algun d'aquests jocs i és que ni tal sols el joc que t'ofereixen està vinculat amb el que et volen vendre.