4 de novembre del 2008

Spam spam spam spam spam spam spam spam!

L'altre dia vaig anar al teatre a veure Spamalot (que si no l'heu vist, aneu-hi perquè és divertidíssima), és una obra de Monty Phyton dirigida pel Tricicle, va sobre el Rei Artur i a Camelot li diuen Spamalot perquè hi ha molt d'spam. A partir d'aquí vaig voler buscar l'origen d'aquesta paraula i la vaig trobar en un altre gag de Monty Phyton:


Spam és porc, vindria a ser algo com una mena de mortadela enllaunada completament fastigosa, es va crear als Estats Units i va ser un aliment típic de racionament en l'època de la Segona Guerra Mundial a Gran Bretanya.

Els Monty Phyton van massicar aquesta paraula com a una cosa que no agrada i que n'hi ha per tot arreu. Aquesta etiqueta de "algo que no agrada, que no és desitjat i que està per tot arreu" es va aplicar també als correus brossa o anuncis o informacions no desitjades, és a dir, el que actualment coneixem com a Spam.

4 comentaris:

Paula ha dit...

un bon video,laia. Quina merda més gran hi ha que l'spam? no se'n adonen que la gent no en fot cas?

neus p. ha dit...

El primer que m'ha vingut al cap al llegir el teu post ha estat el nostre correu de la upf. Sincerament és una adreça que no tinc per costum mirar perquè ja sé que m'hi trobaré: spam spam spam spam spam (que ara, com ja saps, no es pot ni eliminar).

Èlia ha dit...

mooolt bo! ara cada cop ke rebi spam cantaré la cançoneta ^^

Es ke realment és una cosa ke no agrada i ke n'hi ha per tot arreu... grr!

Berta ha dit...

havia de ser obra de monty phyton...
molt bo aquest origen.
Visca el fuet!