16 de novembre del 2008

Els pop-ups ens ataquen!

L'altre dia mirava la tele i feien Futurama, feien un dels capítols que han repetit 3453523423 vegades. En el capítol els protagonistes anaven a internet i es trobaven amb tot d'anuncis i pop-ups que els atacaven i ells hi havien de lluitar per poder anar cap a les pàgines que volien visitar realment.

Aquesta sèrie està ambientada en el futur (evidentment no tot el que surt serà real ni molt menys), però segons la visió dels creadors de Futurama en el futur internet continuarà estant plagat d'anuncis i pop-ups intrusius i com ells, molta gent. Llavors jo vaig començar a pensar, mal senyal.

A vegades tinc la sensació que quan va sortir internet se'ns va brindar una oportunitat massa bona als que som del món de la publicitat (jo ja m'hi incloc tot i que encara que sóc estudiant), un mitjà nou a punt per explotar, amb possibilitats brutals de segmentació, que arriba a moltíssima gent, més barat que altres mitjans, etc. sembla que va ser tant bo que ens vam emocionar, es van començar a crear banners, pop-ups, anuncis, de tot, cridaners, interactius, amb colors, discrets, amb moviment... i això que per nosaltres era un divertimento per altres ha resultat ser intrusiu, semblem nens amb sabates noves.

La gent ja pensa que la publicitat és pesada, que molesta, que sempre està al mig i que et vol vendre la moto, i deixant-nos endur per l'emoció no contribuim a que pensin el contrari. O sigui que tot aquest rollo és és per dir-vos que si fem publi que la fem bé perquè sinó la gent ens agafa mania.